Na Ukrainie uruchomiono projekt „Dunajski szlak zboża”
Spółka „Ukrainian Danube Shipping Company” (UDP) zareagowała na wycofanie się Rosji z umowy o „korytarzu zbożowym” uruchomieniem projektu „Dunajski szlak zbożowy”.
Dyrektor generalny UDP Dmytro Moskalenko poinformował o tym na Facebooku, donosi Ukrinform.
„W lecie zakładaliśmy, że Rosja może w każdej chwili spróbować zakłócić Inicjatywę Zbożową. Dlatego wytrwale i systematycznie rozwijaliśmy nasz projekt „Dunajska droga zbożowa”. W szczególności UDP zainwestowało w stworzenie własnego przeładunku zboża. Uzgodniliśmy również z naszymi rumuńskimi partnerami, grupą firm TTS, szybszy i wydajniejszy schemat przeładunku w porcie Konstanca. Nasz Szlak Zboża Dunaju już zaczyna działać” – powiedział Moskalenko.
Według niego mówimy o „bezpiecznej i gwarantowanej dostawie produktów rolnych z portu rzecznego bezpośrednio na statek morski o dużym tonażu. Cały łańcuch dostaw jest realizowany i kontrolowany przez UDP.”
Dyrektor generalny UDP określił, że ze względu na szybszy proces załadunku i rozładunku średni czas postoju przyczepy kempingowej zostanie skrócony o około 30%. Właściciele ładunków nie będą już musieli ponosić strat finansowych z powodu długich kolejek w terminalu.
Należy zauważyć, że ważnym elementem projektu jest wyposażenie statków w systemy sterowania online, nadzór wideo oraz zwiększenie liczby nawigatorów w załodze. To znacznie zwiększa wydajność floty. Według naszych prognoz, w przyszłości przyczepa barkowa będzie mogła odbyć nawet dwa przejazdy miesięcznie.
W drugim etapie realizacji projektu Dunaju Szlak Zboża planowana jest budowa nowych barek, ponieważ faktycznie wyczerpaliśmy możliwość zwiększenia „tonażu”. Ponadto w najbliższym czasie rozpocznie się modernizacja trakcji - gruntowny remont floty samobieżnej wraz z wymianą silników.
Moskalenko stwierdził, że kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury zasadniczo poparło nasze propozycje. UDP proponuje skierować lwią część tegorocznych zysków na programy rozwojowe (po opodatkowaniu i dywidendach). W końcu sytuacja wymaga szybkiego działania i konkretnych rezultatów.
Jak poinformował Ukrinform, 22 lipca w Stambule Turcja i Sekretarz Generalny ONZ podpisały Inicjatywę na rzecz bezpiecznego transportu zboża i produktów z portów Odessy, Czarnomorska i Piwdennego na wniosek ONZ.
29 października Federacja Rosyjska ogłosiła wycofanie się z Czarnomorskiej Inicjatywy Zbożowej, opierając swoją decyzję na ataku na okręty Floty Czarnomorskiej w Zatoce Sewastopolu, za który obwinia Ukrainę i Wielką Brytanię.
prs